Katru gadu Latvijā palielinās velobraucēju skaits, un velosatiksme kļūst aizvien intensīvāka un garnadži kļūst acīgāki.
Daudziem iedzīvotājiem braukšana ar velosipēdu ir ne tikai hobijs, bet velosipēds ir kļuvis par pārvietošanās līdzekli ikdienā. Diemžēl velobraucējiem nākas piedzīvot arī visai nepatīkamus mirkļus – piemēram, gadās gūt traumu, nejauši sabojāt ielas malā novietotu auto vai savainot gājēju, vai palikt bez velosipēda kāda garnadža dēļ. Tu vari pasargāt sevi no finansiālajiem zaudējumiem šo likstu dēļ, ja zināsi, kā pareizi un droši saslēgt savu velosipēdu.
U-veida saslēgs jeb “Pakavs”
Šis saslēgs ir pietiekami stiprs, bet neliels. Saslēgs nav tik liels, lai varētu pieslēgt gan riepu, gan rāmi. Nedrīkst pieslēgt tikai riteni – tādā gadījumā, lai nozagtu visu velosipēdu, pietiek atskrūvēt divas skrūves un aiznest detaļas.
Saslēgs ar ķēdi
Ķēde veidota no metāla, kas pats par sevi jau liecina par tās izturību. Saslēgs ar ķēdi ir pietiekami uzticams, to ir grūti pārzāģēt pat ar rokas zāģi. Tas ir diezgan garš un var uzreiz pieslēgt divus riteņus. Šajā gadījumā mēs pieslēdzām to kopā ar priekšējo ratu – garums to atļauj. Šis ir drošāks veids kā pieslēgt, jo tad arī nevar nozagt priekšējo ratu atsevišķi. Paliek tikai aizmugurējais.
Ja gribas lielāku drošību, tad jāpērk divas ķēdes, ar vienu pieslēdzam rāmi un priekšējo ratu, ar otro pieslēdzam aizmugurējo ratu klāt pie rāmja. Ķēdes saslēgu ir vieglāk transportēt – to var aptīt ap velosipēdu, apkārt rāmim.
Saslēgs ar trosi
Izturības ziņā tas neatpaliek no ķēdes, bet ir daudz vieglāks un mīkstāks, nekā citu veidu saslēdzis. Ja ķēde sver vismaz kilogramu, tad saslēgs ar trosi ir daudz vieglāks – pat divas, trīs reizes.
Salokāmais saslēgs
Salokāmie saslēgi (foldable locks) sastāv no vairākām rūdīta tērauda detaļām. Plusi ir – pats par sevi viens no drošākajiem saslēgiem. To nevar pārkniebt, sazāģēt. Nevar salauzt kā pakaviņu. Tas maina formu, var kompaktāk saliekt. Tas būs vieglāks, nekā ķēde.
Apgrieztā “U” veida konstrukcijas
Visdrošākās velonovietnes ir apgrieztā “U” veida konstrukcijas, par tām un to uzstādīšanas standartiem varat izlasīt Latvijas Riteņbraucēju apvienības mājaslapā.
Zemās velonovietnes
Savukārt zemās velonovietnes, kurās paredzēts ievietot velosipēda priekšējo riteni ir “zagļu magnēts”, jo, pieslēdzot velosipēdu pie tādas novietnes, pēc 5-10 minūtēm tu visticamāk atradīsi tikai savu ratu.
Avots: riga.lv